Począwszy od dnia 28 maja 2012 roku Prezes Sądu Rejonowego w Stalowej Woli nie będzie przyjmował w ramach przyjęć stron. Skargi i wnioski skierowane do Prezesa Sądu Rejonowego w Stalowej Woli w trybie nadzoru administracyjnego mogą być wnoszone na piśmie, za pomocą poczty elektronicznej administracja@stalowawola.sr.gov.pl – telefax – 15 6434675, a także w formie ustnej w Biurze Obsługi Interesanta tutejszego Sądu, gdzie będą spisywane przez upoważnionych urzędników do protokołu. Powyższe znajduje oparcie w Rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 maja 2012 roku w spawie skarg i wniosków dotyczących działalności sądów powszechnych, wydanym na podstawie art. 41 e Ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku – Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. z dnia 12 września 2001 roku Nr 98, poz. 1070 z późniejszymi zmianami). Opisane w ten sposób skargi i wnioski rozpatrywane będą przez Prezesa Sądu bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie miesiąca od daty ich wpływu.
* * * * * * *
Zasady dotyczące składania skarg i wniosków dotyczących działalności Sądu.
Organem właściwym do rozpoznawania skarg i wniosków dotyczących działalności Sądu Rejonowego w Stalowej Woli jest Prezes Sądu Rejonowego, skargi i wnioski rozpatruje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie jednego miesiąca od daty ich wpływu.
Zasady składania oraz rozpatrywania skarg i wniosków reguluje Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 maja 2012 roku Poz. 524 – w sprawie skarg i wniosków dotyczących działalności sądów powszechnych.
Powyższe uregulowania określają zakres i zasady rozpoznawania skarg i wniosków w następujący sposób:
Skargi i wnioski mogą być wnoszone:
- Na piśmie,
-za pośrednictwem poczty na adres ul. Ks. Jerzego Popiełuszki 16, 37-450 Stalowa Wola,
-pocztą elektroniczną na adres : administracja@stalowawola.sr.gov.pl,
-na numer faksu 15 6434675
- W formie ustnej do protokołu – w Biurze Obsługi Interesanta Sądu Rejonowego w Stalowej Woli.
Na żądanie skarżącego lub wnioskodawcy pracownik przyjmujący skargę lub wniosek potwierdza ich przyjęcie,
Elementy skargi/wniosku:
-data,
-imię i nazwisko (nazwa) i adres skarżącego lub wnioskodawcy,
-zwięzła treść skargi lub wniosku,
-w razie potrzeby sygnatura sprawy, której dotyczy skarga lub wniosek.
Skargi nie podlegające rozpatrzeniu:
Nie podlegają rozpatrzeniu skargi w zakresie dotyczącym orzeczniczej działalności sądów, gdyż jest to dziedzina, w której sędziowie są niezawiśli.
Skargi pozostawione bez rozpoznania:
Skargi lub wnioski zawierające treści znieważające lub słowa powszechnie uznawane za obelżywe pozostawia się bez rozpoznania, zawiadamiając o tym skarżącego lub wnioskodawcę.
W związku z powyższym informuję, iż Prezes, Wiceprezes i Przewodniczący Wydziałów nie przyjmują stron osobiście.